De ridder

De ridder, een krachtig logo en een sterke drager van waarden

Een stap terug in de tijd... In tegenstelling tot politieke marketing staat in 1869 commerciële marketing nog in de kinderschoenen. Maar de nood aan reclame laat zich steeds sterker voelen, niet in het minst door de opkomst van de warenhuizen en de uitbouw van het spoorwegennet. Deze en andere ontwikkelingen doen de afzetmarkten immers flink groeien.

Geïnspireerd door het werk van afficheontwerpers gaat Antoine Jacques op zoek naar een sterk en impactvol symbool om de waarden van Chocolaterie Jacques te kunnen dragen:

  • Jacques Chocolaterie staat in dienst van de kwaliteit.
  • Jacques Chocolaterie beheerst de kunst van het chocolademaken
  • Jacques Chocolaterie wil deel uitmaken van de grote onderneming die het chocolademaken beheerst
  • Jacques Chocolaterie wil bovenal zijn consumenten gelukkig maken.

De perfecte beheersing van een kunst in trouwe dienst van een zaak? Hoe kan je dit beter uitdrukken dan met het universele beeld van een ridder, beslist Antoine Jacques. En zo werd een ridder geboren, die voortaan de waarden van Chocolaterie Jacques zullen symboliseren.

 

 

De ridder, een symbool dat de tijd trotseert

Na honderden jaren roept de figuur van de ridder nog steeds waarden op van trouw, engagement, eerlijkheid, rechtschapenheid en toewijding. Het zijn die waarden waar Chocolaterie Jacques voor staat. Chocolaterie Jacques hecht dan ook veel belang aan sociale en ethische waarden en houdt deze in ere bij alles wat ze onderneemt:

  • bij te dragen tot de verbetering van de levensomstandigheden van de telers in de Ivoorkust
  • de economische groei van de cacaoproducerende landen te stimuleren
  • de autonomie van coöperatieve verenigingen en cacaotelers te bevorderen
  • en te waken over de kwaliteit van de chocolade in elk stadium van het productieproces.